donderdag 25 mei 2017

Dag 12 (25 Mei 2017)

Cully - Bourg St Pierre

Actieve duurtijd: 6u54m
Afstand : 98,5 km (Total 877,2 + 98,5 = 975,7)
Gem.: 14,3 km/u
Hoogtemeters: 1.726 m

Ondanks de voornemens van gisteren om vandaag een snipperdag te nemen , zit ik nu op 13 km van de top van de grote Sint Bernard.

07u00 Opgestaan
07u30 Ontbijt
08u30 Aanvang van de rit
10u00 Het mondaine Montreux alsook het meer Leman laten we aan ons achter. Het is aan het meer wel schitterend mooi. Eerst nog een boterham met banaan eten. De wind en het mooie fietspad naast de Rhône helpen om snel veel kilometers te maken.
11u15 Ik sta aan de abdij van St Mauritz bij de paters Franciscanen. Ik zou daar gaan slapen, maar het is veel te vroeg. Doorrijden maar.
12u00 Boterham met banaan, droge rozijnen en noten, koffie. We rijden verder naar Martigny
13u45 We fietsen op het gevaarlijkste deel van gans de VF tussen Bovernier en Sembrancher. Als dat niet voldoende is, begint in Sembrancher de klim naar de grens met Italië.
15u30 Een soort peperkoek gegeten die ik nog van de paters in Besançon had mee gekregen.
16u00 Ik wil stoppen maar alle hotels in Liddos zijn op vakantie. Doorrijden dan maar naar volgend dorp , 6 km verder bergop.
Onderweg kom ik de eerste fietser tegen die ook de VF doet vanuit Bazel. De dame met een spiksplinternieuwe fiets is wat rood aangeslagen en is maar al te blij met een praatje.
17u00 In Bourg St Pierre is een hotel open en heeft een bed. Oef. Eerst douchen. Beneden zag ik de dame haar fiets staan.

Eerste fietser op de Via Francigena
 Van ginder beneden komen we!
 Daarachter ligt de grote Sint Bernard
 Martigny chateau
 Martigny centrum
St Mauritz
 Fietsnetwerk naast de Rhône
 Wind mee!
 Lac Leman bij Montreux
 Lac Lemand om 9:00 in de ochtend
 Montreux wandelkade
 Hollands koppel wil best een foto maken
Tijd om daar een slaapplaats te vinden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten