vrijdag 2 juni 2017

Dag 20 (2 Juni 2017)

Van Lucca naar San Gimignano

Aktieve duurtijd:   5u17m
Afstand  78,1 km (Totaal 1520,4 + 78,1 = 1598,5)
Gem.:  14,8 km/u
Hoogtemeters: 1253m

Vandaag heeft de gps het mij extra zwaar gemaakt door te kiezen voor 10 km Strada Bianca. Gravelweg op zich is niet erg, maar op de korte steile hellingen, slipte mijn achterwiel. Op de steile afdalingen vond ik het te gevaarlijk om onderuit te schuiven. Dus heb ik zeker 5 km te voet gegaan. En dan ga je bergop met je beladen fiets trager dan de stappers.

Onderweg heb ik wel heel wat moois gezien. Veel vruchten zoals kersen en abrikozen worden al getrokken en hier en daar kan je bij de lokale boer wat kopen.

Ik zie meer en meer pelgrims, zelfs hele groepen. Spijtig zoals hier in San Gimignano, dat je steeds moet aanbellen om binnen te geraken. Ook nu heb ik 2 pogingen gedaan, maar tevergeefs. Ofwel is alles al bezet door het lange weekend van Pinksteren.

Wat ook spijtig is, is dat men veel vraagt om op voorhand te reserveren. In Spanje kan je amper reserveren. Eerst is eerst in Spanje, en als de herberg vol is, doet men wel een schooltje of een sportzaal of een ... open.

Ik verwacht nog meer pelgrims omdat zoals op de Spaanse Camino Frances, je een certificaat kan krijgen als je de laatste 200 km hebt gefietst, of de laatste 100 km hebt gewandeld.

Verzicht naar San Miniato
 De aanwijzingen worden groter
 Speelstraat in veel dorpen
 Sluimerwolken
 In welk gat rijden we niet?
 Wat een kleuren! (San Miniato)
 Ostello Sigeric in Gambassi Terme
 Strada Bianca
 Nog 279 km naar Rome
 Opritje van de wijnboer
 De weg loopt door onder het klooster
 Verzicht naar San Gimignano
Daar zijn de toeristen in San Gimignano

Geen opmerkingen:

Een reactie posten